Com mesurar la fortalesa d'una marca en les social media
La popularitat dels social media ha convertit aquests canals en eines absolutament irrenunciables per a les marques.
Al cap i a la fi, les marques han d'estar allí on estan els consumidors i els consumidors estan avui dia en els social media. No obstant això, quines són les claus per mesurar la fortalesa d'una marca a la Web Social? A diferència del que pensen algunes marques, ser forta a les social media no és sinònim de crear campanyes atractives i de guanyar premis en els grans festivals internacionals de publicitat. La fortalesa 2.0 d'una marca té a veure amb les experiències que aquesta és capaç de crear en el consumidor i es mesura tenint en compte els següents sis paràmetres:- Afiliació: quin percentatge d'usuaris tenen sentiment de formar part de la comunitat de la marca?
- Identitat: quants usuaris poden identificar-se amb altres usuaris?
- Informació: Quants usuaris senten que estan intercanviant informació veritablement fructífera amb altres usuaris?
- Conversa: quin percentatge d'usuaris reconeixen i encoratgen les converses generades entorn de la marca?
- Utilitat: quantes converses deriven en veritable valor afegit per a l'usuari?
- Suport: quants usuaris actuen com a deixebles de la marca i la recolzen activament?
Depenent del sector en el qual s'enquadri la marca, alguns d'aquests paràmetres tindran més importància que uns altres. Per exemple, per a les marques de menjar ràpid i de cervesa no és tan important l'afiliació com la identitat de l'usuari amb altres usuaris en les comunitats online, explica Erich Joachimsthaler en Forbes. En canvi, l'afiliació és un factor clau en el cas de marques tecnològiques com Apple i Microsoft.
tags: social media experiències marques