Facebook té problemes amb el model de negoci publicitari
Sembla que Facebook no té gens contents als seus clients corporatius ni a les seves marques.
El nou acord entre marques i Facebook actual i, probablement, definitiu, estableix que si les marques volen arribar a tots o a una part important dels usuaris als quals han estat dirigint-se durant els últims anys, els hi costarà una fortuna.Les marques se senten traïdes perquè aquest no era l'acord que van establir quan van entrar a Facebook. Des del primer moment han invertit temps i diners per a crear una gran base de seguidors, però ara estan cremades amb Facebook i estan buscant altres llocs on invertir els seus diners.
Pot ser que el problema de Facebook es vegi com un cas d'integritat, però el que realment ha fet ha estat canviar les regles del joc quan les marques ja s'havien assegut a la taula i fet les seves apostes. És una mica el que es pot esperar d'un venedor de segona mà potser, però no d'una companyia que cotitza en borsa i menys encara d'una companyia que ha cridat als quatre vents que no li importa els diners, sinó la missió social que compleix.
Però el problema de Facebook va molt més allà d'una simple falta d'integritat. És un veritable problema el seu model de negoci. S'espera que Facebook tanqui l'any amb 5.000 milions de dòlars, però no cal oblidar que es tracta d'una companyia que ja té 9 anys d'antiguitat i que encara està testant estratègies per a guanyar diners.
A llarg termini aquest problema es tradueix en que Facebook està intentant guanyar diners a través de la publicitat quan simplement no és un bon vehicle per a ella. I és que si es desenvolupa Facebook com una plataforma més atractiva per als anunciants, inevitablement molts usuaris abandonarien la xarxa social.
I a qui beneficia tot això? Doncs per una vegada és Google+ qui duu la davantera en aquest terreny. La xarxa social de Google permet controlar el que vas a veure i no publica publicitat en el news feed de Google+. Utilitza les dades de Google+ per a millorar els resultats que la gent obté quan realitza una recerca. I és que segons Google els anuncis funcionen molt millor quan estan prop d'una recerca perquè aquest és el moment que l'usuari ha arribat al “moment d'intenció comercial”.
Pot ser que Google+ no tingui els 1.000 milions d'usuaris dels quals presumeix Facebook, però ha crescut ràpidament amb 400 milions de membres i 100 milions d'usuaris actius. Moltes marques, fartes del car model publicitari de Facebook, podrien estar negociant amb la plataforma del cercador amb el qual ja s'estan anunciant. Mentre, Google només li cal aprofitar aquesta situació per a controlar una part encara major del mercat publicitari.
tags: marques google+ publicitat