13 tendències de social media marketing que enlairaran el 2013
2012 s'aproxima a la seva fi i arriba el moment de dirigir la nostra mirada cap al que succeirà en 2013.
Al nou any arrelaran tendències de les quals convé prendre nota al més aviat possible per evitar perdre el tren “marketer”.No fa falta ser futuróleg per predir que les xarxes socials tornaran a tenir un paper protagonista en l'univers “marketer” durant 2013. Partint d'aquesta premissa, TwinEngine ha publicat una infografia amb les 13 tendències que acabaran d'elevar el social media marketing durant el proper any:
- El social media marketing guanyarà en impacte com a eina de màrqueting.
- El màrqueting es tornarà del revés: tots serem “marketers”.
- La influència en el social media marketing anirà més enllà dels “likes” per centrar-se en les recomanacions.
- El màrqueting guanyarà en importància dins de les empreses i deixarà de ser simplement un “departament”.
- Els descomptes i els regals serviran per incentivar que els continguts de marca siguin compartits a les xarxes socials.
- Els social media tindran un fort impacte en les infraestructures corporatives i desafiaran les estratègies de comunicació.
- Els canals socials s'integraran i s'alinearan.
- La realitat augmentada guanyarà en importància: la visualització estarà per sobre de les dades.
- Les marques canviaran gradualment de la publicitat display al contingut pagat i patrocinat.
- Les marques llançaran estratègies centrades en la millora de la seva reputació en el social media.
- Els teleespectadors veuran programes de televisió i els comentaran i compartiran de manera simultània a les xarxes socials.
- El comerç social creixerà gràcies a les recomanacions i per la ràpida adopció de les “carteres digitals”.
- El SEO es centrarà menys en els trucs i més en el bon màrqueting online.
tags: tendencies infografia canvi