Cinc accions a evitar en social media
A l'hora de començar amb una estratègia de social media, a vegades, es desconeixen els passos a seguir i en algunes ocasions no es planifiquen amb temps les accions.
Per això és útil tenir a mà almenys algunes indicacions sobre què cal evitar a les xarxes socials. Aquí t'indiquem algunes coses que no s'han de fer a l'hora d'utilitzar aquestes plataformes.Existeixen algunes empreses que dediquen una bona quantitat d'esforç a les social media amb una estratègia planificada. Amb seguretat, les seves accions han estat delineades tenint en compte què han d'evitar per arribar a bon port. Però no sempre és així.
Hi han 5 accions bàsiques a evitar en social media, segons explica Joe Cox en un article a SocialMediaToday.
No planificar
En primer lloc és important donar-li un bon enfocament a la plataforma. La no planificació de les accions en social media no comporta l'èxit. Tal és així, que pot ocórrer que una plataforma en plena campanya passi, en una mica temps, de tenir 100 a 10000 seguidors.
Aquest inesperat augment de xifres pot portar a una situació caòtica. L'autor recomana que abans d'engegar una campanya és necessari donar-li un bon enfocament i una adequada planificació perquè no ocorrin aquest tipus d'imprevists.
Tractar a tots per igual
La imatge de la marca en social media és alguna cosa que cal cuidar amb extrema delicadesa. És important, per a això, ser capaç de no donar una resposta equànime a tots els usuaris. Això vol dir que els hi tingui en compte de manera individual. L'empresa ha de crear una llista amb els clients prioritaris. Llista que serà variable segons les campanyes.
Tardar en respondre
La immediatesa a les xarxes socials crea nous desafiaments. Cada vegada són més els clients que es dirigeixen a les empreses a través d'aquestes plataformes buscant una resposta molt més ràpida i personalitzada. És per això que per donar una major eficiència a aquest procés de consultes, l'empresa ha de comptar amb un equip responsable per satisfer les demandes dels consumidors d'una manera ràpida i directa.
Per a això és necessari crear una estratègia de compromís dirigit al client. Això significa que ell percebi que les seves demandes seràn contestades per la companyia en el menor temps possible.
Com més quantitat millor
L'emblemàtica frase de “Més és millor” no s'aplica a l'èxit en social media. En aquest àmbit s'ha de ser cuidadós i planificar una assignació òptima dels recursos per poder aconseguir l'èxit. A les xarxes socials no es tracta d'estar present a tot arreu sinó comprometre's millor amb els clients.
Per exemple, si l'empresa decideix tenir presència a la nova xarxa social de Google, primer és necessari conèixer si els seus clients estan presents en aquesta xarxa per saber si no s'està tirant temps i diners a les escombraries. És a dir, és postiu estar presents en diferents xarxes socials sempre que la teva audiència també les usi.
No utilitzar eines específiques
El creixement de les xarxes socials en les empreses està sent cada vegada més notable igual que la seva acceptació per part dels usuaris. Per a les empreses és imprescindible comptar amb eines que els permetin fer un seguiment de la seva difusió en les plataformes de social mitjana. És important trobar les eines que s'adaptin millor a la companyia, tant en grandària com en cost.
Es pot llegir l'article complet de Joe Cox, en SocialMediaToday.
tags: estratègies social media evitar