Pàgina de Facebook o blog corporatiu? Claus perquè la seva empresa estigui a la xarxa amb èxit
Avui dia ja es pot afirmar que qui no està a internet, no existeix.
El món empresarial ha detectat la importància de tenir presència a la xarxa, ja que els temps estan avançant a passos de gegant. Però una vegada les empreses comencen a estudiar el tema de com entrar en la web comencen a sorgir dubtes, entre elles una de molt concreta, què és millor, una pàgina de Facebook o un blog corporatiu? A continuació enumerem els avantatges i inconvenients de cadascun d'ells.Com a punts a favor de la major xarxa social del món, cal dir que està molt estesa i que per tant té una enorme capacitat de difusió a tot tipus de públic, la qual cosa ajuda en molt poc temps a augmentar l'àrea d'influència d'una marca o empresa. A més, Facebook és cada vegada més una eina ideal per crear relació amb els clients, i finalment és important la facilitat de mesurament que aquesta xarxa social ofereix enfront d'unes altres.
Però una pàgina de fans a Facebook també té els seus punts negatius: Facebook adquireix drets d'utilització dels continguts que la nostra empresa decideixi publicar a la seva pàgina de fans, per un altre el costat el posicionament en cercadors de pàgines de Facebook és bo, però només si el que l'usuari busca és el nom de l'empresa, ja que no crea etiquetes per continguts, la qual cosa dificulta que internautes que no coneguin l'empresa arribin a fer-ho a través de cercadors. Que Facebook tingui tants usuaris és un arma de doble tall, ja que també dificulta enormement la labor de sobresortir d'entre la massa.
Una altra bona opció perquè una empresa augmenti la seva presència a la xarxa és crear un blog corporatiu, però els blogs també tenen els seus punts positius i els seus inconvenients. El blog és mitjançant l'elecció de la plataforma adequada, totalment independent d'un servidor, la qual cosa fa que els continguts de l'empresa segueixin sent privats. El blog és una plataforma estupenda per afrontar la crisi de comunicació, ja que permet expressar-se oberta i personalment. Gràcies a les etiquetes, un blog pot aconseguir molt bones posicions a Google en cerques de necessitats o paraules clau i no en cerques del nom de l'empresa en si.
Malgrat tots els avantatges que comporta un blog, també existeixen certs inconvenients a tenir en compte, per exemple el fet que es necessita molt temps, planificació i constància per portar un blog de manera correcta i efectiva, la qual cosa involucra a molts treballadors. Malgrat la seva popularitat segueix estant per darrere del poder de Facebook.
tags: facebook blog avantatges