Els pasos per a una estratègia social media.
A l'hora de crear una estratègia de Social Media cal tenir en compte diversos aspectes i seguir una sèrie de passos si es vol aconseguir que sigui efectiva.
Cal tenir clar què es busca, triar a la gent adequada per dur-la a terme i actuar per un mateix, independentment del que faci la competència.En primer lloc, com és lògic, cal establir els objectius que es volen aconseguir amb l'estratègia. Al fer-ho cal ser ambiciós, però també realista i han de tenir-se en compte les limitacions d'aquest tipus de xarxes i els resultats que poden aconseguir.
Per exemple, un alt nivell d'interacció no suposa necessàriament un augment en les vendes d'un producte, però no per això hauria de considerar-se un fracàs.
Després cal crear una base d'usuaris. Al principi seran únicament els treballadors i els familiars d'aquests, sobretot si parlem d'una companyia petita. No obstant això, és important establir aquesta base. Com explica Mike Sweeney a socialmediatoday, com a mínim sempre servirà per tenir alguna cosa que celebrar quan augmenti.
També és necessari triar correctament al personal que s'encarregarà de l'estratègia. I, en aquest sentit, no cal oblidar que quantes més persones facin el treball, millor. Hi ha diferents xarxes i cadascuna té les seves característiques.
Per això, no totes les persones serviran per a totes les xarxes i, per descomptat, no és convenient deixar que només hi hagi un encarregat per a totes. Si es planeja una estratègia de social mitjana és per tenir contacte amb els usuaris i una sola persona no podrà fer-ho, o trigarà més. A més, a part d'interactuar, haurà de crear contingut (o distribuir el contingut creat per tercers). Noves entrades suposaran nous impactes i més possibilitats d'accedir a nous usuaris.
D'altra banda, encara que és important saber què fa la competència, no cal dedicar-se a imitar els seus passos. D'una banda, poden equivocar-se a l'hora de triar la seva estratègia i, per un altre, el públic ho notarà i reaccionarà de forma negativa davant una falta d'originalitat.
Així mateix, tampoc cal oblidar fer un seguiment de tot el que s'està duent a terme. D'aquesta manera, es podrà saber què funciona i què no i es podran prendre les mesures necessàries.
Si t'ha interessat el tema, et recomanem dues infografies: com planificar una estratègia de social media i construint una estratègia de comunicació en social media.
tags: estratègies social media objectius