Una estratègia a les xarxes socials ha d'anar més enllà de comptar seguidors
Hi ha moltes empreses que no acaben de comprendre que una estratègia en mitjans socials va més enllà d'aconseguir seguidors en Twitter o fans a Facebook, deixant a un costat un aspecte que potser, és el més important, el feedback.
S'han donat molts casos de persones que realitzen una queixa pública sobre una empresa en una xarxa social, i als pocs minuts la companyia reacciona i es posa en contacte amb l'usuari per veure com ho poden solucionar, però lamentablement, encara són poques les que ho posen en pràctica.El Social Media és precisament això, comunicar-se amb els usuaris i més quan un problema s'està apropant. Es tracta d'escoltar, així s'obté el compromís i totes les empreses haurien d'esforçar-se per aconseguir-ho. La intenció sempre és fidelitzar clients, i amb aquestes accions, s'aconsegueix.
No només hem de recollir les dades de seguidors, fans, comentaris i “M'agrada” que rebem per després fer una campanya de màrqueting per a això. Twitter i Facebook són les plataformes de treball i una empresa les pot utilitzar millor per aconseguir que els usuaris es connectin realment amb les marques.
Depenent la grandària de l'empresa, existeixen diferents estratègies para assegurés que no s'estan perdent una conversa. Les grans empreses poden invertir en els mitjans de comunicació social contractant serveis com Radien6 o Sysomos, per realitzar bons anàlisis.
Les empreses més petites que no tinguin fons per adquirir aquestes eines, no obstant això, tampoc tenen excusa, doncs una simple revisió als esments en Twitter ja els permetria veure les últimes converses sobre vosaltres. No importa la tecnologia que empren per escoltar les converses doncs l'estratègia de resposta serà la mateixa: ser personal i genuí.
Si una companyia utilitza les xarxes socials per vendre coses o guanyar clients potencials, han de demostrar que entenen com fer-ho en primer lloc, i fins i tot quan s'està venent alguna cosa han d'assegurar-se que es fa amb veritable personalitat.
tags: xarxes estratègies fidelitzar