Què fer per llançar-se bé al e-commerce?

Als comerciants, a les marques, comença a obsessionar-los el comerç electrònic. Tots els consumidors esperem que les marques estiguin també venent online.

Com demostra el creixement de la facturació associada al ecommerce o els bons resultats que tenen algunes grans firmes que s'han llançat al comerç electrònic. Però què han de saber les firmes que es llancen al ecommerce.

“Existeixen dues idees fonamentals sobre les quals les companyies deurien treballar”, explica Alfredo Expósito, country manager de Hybris Espanya. “La primera és que les empreses veuen canals, però els clients veuen marques, no canals. Et poso un exemple, la meva filla vol veure Peppa Pig, no veure la tele. A ella li és igual veure-ho en el meu mòbil, en el meu iPad, que en la tele, però vol Peppa Pig”. I el que li passa a la seva filla amb Peppa Pig li passa als compradors amb les coses que volen comprar: els és igual que les sabates de Zara que li agraden estiguin en la versió física o virtual de la botiga.

I la segona, les eines no han de suposar un problema. “Les teves eines de comerç multicanal han d'ajudar-te a donar el salt, adequant-se a les teves necessitats”, indica Expósito. “No hauries d'estar pensant en com t'adaptes a la teva eina sinó a l'inrevés”.

Els nous suports permeten a més afegir valor afegit al procés de venda: cal diferenciar-se i mostrar afegits a la compra, perquè no es tracti únicament d'anar a la tenda online a comprar. “Vivim en un mercat saturat de productes i els serveis associats als mateixos són el gran valor diferencial”, apunta Expósito, que posa com a exemple el que fa C&A a Brasil. “Col·loca el nombre de m'agrades de Facebook al costat de cada peça”, assenyala. Ja no és suficient amb oferir el producte i dir com fer-se amb ell. “Cal crear una major interacció amb el consumidor i oferir-li continguts basats en les seves preferències de gustos”, recomana. “La marca ha de ser una prescriptora de tendències i estil, escoltant sempre als seus usuaris”.

I sobretot no cal pensar en compartiments estancs. “El comerç electrònic només representa una petita part del comerç: la veritable tendència imperant és apostar pel comerç omnicanal”, apunta Alfredo Expósito. “Comptar amb una plataforma que integri tots els canals serà clau en l'èxit”: el mòbil tindrà el 50% del tràfic en breu, recorda citant un estudi de Deloitte, el big data va a marcar la diferència i les empreses han de ser ràpides a adaptar-se a les novetats, com per exemple Pinterest.

“Sens dubte les estratègies han de ser multicanal, sempre”, apunta. Les marques necessiten enviar un missatge global i no tindria sentit algun fragmentar-ho”.
Potencial codis QR

“Els codis QR són una eina excepcional per oferir una quantitat informació infinita als consumidors en un sol clic“, ens explica quan li preguntem sobre el potencial d'aquests elements i com afectaran al comerç electrònic. “I cada vegada s'estan usant més com a eina de pagament”. Són senzills, són simples, són còmodes.

“El gran problema a l'hora d'incorporar-los amb els quals es troben algunes companyies és el propi programari sobre el qual han construït els seus sistema”, indica. “És necessari integrar-los en l'estratègia global si les marques no volen quedar-se enrere”.

tags: e-comerce QR marketing

Ho vols compartir?
cdnet
  Títol Tema
7881 Els bots maliciosos representen gairebé el 40% de tot el trànsit d'internet
7860 Estratègies digitals d'èxit per a una pàgina web
7683 Què és un servidor segur?
5837 Google penalitzarà les webs no adaptades a dispositius mòbils
5486 Com complir amb les directrius de cookies de la LSSI?
5232 4 raons per les quals els usuaris abandonen una compra en línia màrketing
4298 Presentació de iAgric
3852 Per què la majoria de les empreses no pren precaucions al núvol
3830 Pàgina de Facebook o blog corporatiu? Claus perquè la seva empresa estigui a la xarxa amb èxit màrketing
3836 L'era de l'hegemonia de les tauletes
3834 Cloud computing: evolució d'un model d'èxit
3753 S'aprova el primer dictamen de privacitat de les apps mòbils
3743 5 claus per a una estratègia eficaç de màrqueting a temps real màrketing
3747 El màrqueting es capbussa en l'oceà digital màrketing
3696 Estudi sobre l'activitat de les principals marques espanyoles en xarxes socials social media
3749 La privacitat de Facebook: els mites i les veritats sobre la xarxa social social media
3565 Les 5 tendències de social commerce per a 2013. màrketing
3610 Són les xarxes socials una amenaça per a les empreses espanyoles? social media
3570 El novembre negre de la seguretat de la informació
3563 Facebook té problemes amb el model de negoci publicitari màrketing
3561 Veritat o ficció? Tot sobre l'adopció del HTML5 - infografia
3559 Disenyar una bona experiència d'usuari- infografia màrketing
3480 13 tendències de social media marketing que enlairaran el 2013 màrketing
3478 Així et segueixen el rastre a internet màrketing
3274 Garantint la seguretat al núvol social media
3272 Què fer per llançar-se bé al e-commerce? màrketing
3276 6 consells sobre marketing online – infografía social media
3114 Com relacionar-se professionalmente a les xarxes socials màrketing
3110 10 riscos que les marques haurien d'atrevir-se a assumir a les xarxes socials màrketing
3116 Consells de Google per adaptar-se al mercat mòbil màrketing
3028 5 exemples de botigues virtuals amb codis QR màrketing
2952 SEO d'un cop d'ull - infografia màrketing
2877 Quin és el millor moment per publicar a Twitter, Facebook o Tumblr? social media
2714 6 coses que mai haurien de compartir-se a Facebook social media
2744 Detalls del nou Facebook per empreses social media
2720 5 formes per integrar un lloc Web amb xarxes socials màrketing
2722 Cinc accions a evitar en social media social media
2549 Una estratègia a les xarxes socials ha d'anar més enllà de comptar seguidors màrketing
2594 Com mesurar la fortalesa d'una marca en les social media màrketing
2582 Per què els clients abandonen el carret de la compra? màrketing
2532 Facebook revela com rastreja als seus usuaris social media
2534 Com borrar el teu compte de facebook la guía definitiva. social media
2530 Estratègies de màrqueting en xarxes socials social media
2551 Com planificar una acció de màrqueting a les xarxes socials màrketing
2536 Les 8 claus del Marketing a Facebook social media
2538 Els pasos per a una estratègia social media. màrketing
2545 Les claus per una bona estratègia de màrqueting en mitjans socials màrketing
3745 Una forma senzilla d'entendre el cloud computing – Vídeo