Què fer per llançar-se bé al e-commerce?
Als comerciants, a les marques, comença a obsessionar-los el comerç electrònic. Tots els consumidors esperem que les marques estiguin també venent online.
Com demostra el creixement de la facturació associada al ecommerce o els bons resultats que tenen algunes grans firmes que s'han llançat al comerç electrònic. Però què han de saber les firmes que es llancen al ecommerce.“Existeixen dues idees fonamentals sobre les quals les companyies deurien treballar”, explica Alfredo Expósito, country manager de Hybris Espanya. “La primera és que les empreses veuen canals, però els clients veuen marques, no canals. Et poso un exemple, la meva filla vol veure Peppa Pig, no veure la tele. A ella li és igual veure-ho en el meu mòbil, en el meu iPad, que en la tele, però vol Peppa Pig”. I el que li passa a la seva filla amb Peppa Pig li passa als compradors amb les coses que volen comprar: els és igual que les sabates de Zara que li agraden estiguin en la versió física o virtual de la botiga.
I la segona, les eines no han de suposar un problema. “Les teves eines de comerç multicanal han d'ajudar-te a donar el salt, adequant-se a les teves necessitats”, indica Expósito. “No hauries d'estar pensant en com t'adaptes a la teva eina sinó a l'inrevés”.
Els nous suports permeten a més afegir valor afegit al procés de venda: cal diferenciar-se i mostrar afegits a la compra, perquè no es tracti únicament d'anar a la tenda online a comprar. “Vivim en un mercat saturat de productes i els serveis associats als mateixos són el gran valor diferencial”, apunta Expósito, que posa com a exemple el que fa C&A a Brasil. “Col·loca el nombre de m'agrades de Facebook al costat de cada peça”, assenyala. Ja no és suficient amb oferir el producte i dir com fer-se amb ell. “Cal crear una major interacció amb el consumidor i oferir-li continguts basats en les seves preferències de gustos”, recomana. “La marca ha de ser una prescriptora de tendències i estil, escoltant sempre als seus usuaris”.
I sobretot no cal pensar en compartiments estancs. “El comerç electrònic només representa una petita part del comerç: la veritable tendència imperant és apostar pel comerç omnicanal”, apunta Alfredo Expósito. “Comptar amb una plataforma que integri tots els canals serà clau en l'èxit”: el mòbil tindrà el 50% del tràfic en breu, recorda citant un estudi de Deloitte, el big data va a marcar la diferència i les empreses han de ser ràpides a adaptar-se a les novetats, com per exemple Pinterest.
“Sens dubte les estratègies han de ser multicanal, sempre”, apunta. Les marques necessiten enviar un missatge global i no tindria sentit algun fragmentar-ho”.
Potencial codis QR
“Els codis QR són una eina excepcional per oferir una quantitat informació infinita als consumidors en un sol clic“, ens explica quan li preguntem sobre el potencial d'aquests elements i com afectaran al comerç electrònic. “I cada vegada s'estan usant més com a eina de pagament”. Són senzills, són simples, són còmodes.
“El gran problema a l'hora d'incorporar-los amb els quals es troben algunes companyies és el propi programari sobre el qual han construït els seus sistema”, indica. “És necessari integrar-los en l'estratègia global si les marques no volen quedar-se enrere”.
tags: e-comerce QR marketing