5 formes per integrar un lloc Web amb xarxes socials
La integració d'un lloc Web amb les xarxes socials és fonamental per dos motius principals.
D'una banda, permet promoure les teves xarxes socials des del lloc Web. Per un altre, d'aquesta manera és possible donar claredat dels canals oficials a les xarxes socials, ja que existeix molta suplantació (fer-se passar per una marca).El tipus d'integració del teu lloc Web amb els diferents canals de social media depèn de l'objectiu del lloc. A continuació et presento 5 tipus d'integracions perquè seleccions la millor d'acord a les teves necessitats.
“Segueix-nos a” en un lloc destacat
Aquest és el tipus d'integració més comuna a Internet i s'utilitza per a aquells llocs que el seu objectiu és el branding (enfortiment de marca). Generalment aquest element pot estar situat en la cantonada superior dreta o un lloc destacat, com ho mostra el lloc de Pringles Espanya.
“Segueix-nos a” en la part inferior del portal o absent
Els llocs de Comerç Electrònic que més venen al món (Amazon, Staples, Apple) no utilitzen l'opció de “Segueix-nos a:”, l'anterior a causa que si tenim un usuari en el lloc Web que és on generem la conversió (venda) no té sentit portar-li-ho per a les xarxes socials.
No obstant això alguns portals de comerç electrònic ho posen en la part inferior de la Web d'una manera discreta, com es veu en Elcorteingles.es
Feed de Twitter i Facebook en el lloc Web
Publicar les últimes publicacions de Facebook i / o Twitter s'usa per a llocs Web que el seu objectiu és la creació de comunitat. Generalment aquests llocs a més de tenir el “Segueix-nos en” compta amb feed. Aquest tipus d'integració és útil per als blogs, diaris, portals especialitzats entre uns altres.
El blog d'Enrique Dans és un exemple clar d'aquest tipus d'integració.
Botons de Propagació Social
Els botons de propagació mitjançant xarxes socials s'han convertit en un element fonamental per propagar el contingut. Aquests són molt importants per a tots els llocs però especialment per als portals de contingut especialitzat i blogs.
El portal de Ticbeat.com és un bon exemple de l'ús d'aquests botons.
Autenticació integrada amb xarxes socials
El login utilitzant Facebook o Twitter s'ha convertit en una eina molt útil ja que redueix de manera important el temps d'autenticació. Quan el login es realitza amb Facebook exigeix autorització de la persona que s'està autenticant perquè Facebook comparteixi la informació del seu perfil amb el lloc Web. Facebook lliura el nom complet i l'e-mail de la persona que es va autenticar.
PRIVALIA utilitza aquest tipus de login en el seu lloc Web.
tags: integració segueix-nos xarxes