10 riscos que les marques haurien d'atrevir-se a assumir a les xarxes socials
Hem entrat en una nova era, l'era de l'experimentació, a les xarxes socials
Va haver-hi un temps en el qual el sol fet d'estar a les xarxes socials era ja un risc per a les marques.En la nova era de l'experimentació, les marques aposten per la creativitat, s'atreveixen a assumir riscos i aprenen del que funciona i no funciona en el que para moltes altres companyies no són una altra cosa que “sortides de to”.
I és que, sí, estem en l'era de l'experimentació, però hi ha riscos que només unes poques marques s'atreveixen a assumir. HubSpot recull a continuació alguns d'ells per demostrar que, de vegades, per guanyar cal arriscar:
- Relaxar-se prou com per fer una broma en el terreny del màrqueting B2B:
A la gent del món dels negocis no li agrada riure's. Es limita a anar d'un costat a un altre amb els seus maletins, exhibint un rostre el més seriós possible i sense atrevir-se a esbossar ni tan sols un tímid somriure. No és el cas, no obstant això, de la companyia de màrqueting B2B Impact Branding, que aposta per accions de social media marketing tan agosarades i també tan divertides com aquestes:
- Relaxar-se prou com per fer una broma en un sector “avorrit”:
General Electric demostra en el seu perfil Pinterest el divertit que pot ser l'aparentment anodí sector de l'electricitat:
- Obrir les portes al feedback amb l'usuari:
Algunes marques tenen por d'apostar a les xarxes socials perquè això les pot convertir en el blanc de les crítiques dels usuaris. Unes altres com UncommonGoods s'atreveixen, no obstant això, a anar un pas més enllà i promouen activament el diàleg amb l'usuari en Facebook:
- Compartir contingut de la competència:
HubSpot va publicar recentment un post en el qual s'elogiava l'excepcional estratègia de continguts del seu rival Eloqua. El post no només va ser retuitejat per Joe Chernov, de Eloqua, sinó que es va portar també algun que una altra floreta del seu competidor.
- Deixar que els empleats siguin realment 2.0:
Moltes marques temen que si donen als seus empleats la llibertat de parlar per elles en les xarses socials acabaran perdent el control sobre la seva pròpia companyia. Tot el contrari opina Best Buy, que té un compte (@Twlepforce) a Twitter gestionat per més de 3.000 empleats que es senten lliures en ella per compartir contingut i ser ells mateixos sense preocupar-se de “fer alguna cosa malament”.
- Permetre que els usuaris pugin el seu propi contingut:
Lluny de ser un risc, el contingut generat per l'usuari pot ser el gran aliat de les marques en les xarxes socials. ModCloth ho demostra a Pinterest amb un “tauló de convidats” en el qual convida als usuaris a enviar-los pins per contribuir amb el seu propi contingut al perfil de la marca a la xarxa social.
- Compartir “secrets” amb l'usuari:
L'empresa de serveis de neteja Molly Maid, lluny de guardar sota clau els seus “secrets” per mantenir net la llar, els comparteix públicament en el seu perfil a Pinterest.
- Prendre partit per temes controvertits:
Quan Oreo es va atrevir a publicar al seu perfil de Facebook una fotografia d'una galeta amb els colors de la bandera gai, molts es van tirar damunt de la famosa marca, però també molts altres van recolzar la valentia de la companyia.
- Publicar contingut no relacionat directament amb la marca:
Si una marca publica a les xarxes socials contingut que no està relacionat directament amb la seva marca, molts creuran que està perdent el nord, però no és també perdre el nord avorrir a l'usuari amb contingut avorrit i previsible? La marca de joies Jane Font Jewelry Designs demostra amb les següents actualitzacions en Facebook que sortir-se del guió pot de vegades ser enormement rendible:
- Estar present a Pinterest quan la marca no és “visual”:
Una marca d'aspiradores pot estar a Pinterest sense publicar fotografies dels seus productes? Sí, no només pot, sinó que pot a més tenir molt èxit en l'intent. Miri si no a continuació els atractius taulons de la marca d'aspiradores Oreck a Pinterest:
tags: experimentar riscos social media marketing