Les 5 tendències de social commerce per a 2013.
El comerç social es basa en la incorporació de la identitat 2.0 del comprador al procés de compra online a través del seu perfil en diverses xarxes socials, permetent una gran personalització.
Es tracta d'un sector de gran creixement, amb una xifra mundial superior als 6.950 milions d'euros, i un creixement anual del 56%. Des de Social-Buy.com han publicat un informe que enumera quins seran les principals tendències en aquest camp durant el pròxim any 2013:- Convertir els ‘m'agrada’ en vendes. Moltes empreses busquen estendre els seus canals de venda online fins a integrar-lo amb les xarxes socials per a d'aquesta manera promoure uns descomptes més personalitzats per als seus compradors.
- Confirmació del comerç mòbil. Els dispositius intel·ligents han tingut una gran penetració i ús durant aquest any, amb un creixement del 300% del comerç mòbil a nivell global. El 62% dels usuaris de telèfons intel·ligents a Espanya ha realitzat compres a través del mòbil en l'últim mes, el que demostra que és un gran aliat per a impulsar les vendes i fomentar el compromís amb la marca. Així es preveu que la tendència mòbil segueixi creixent i assoleixi consolidar-se, expandint els llocs web especialment dissenyats per a mòbil, els serveis de geolocalització i les transaccions NFC.
- Protagonisme d'un consumidor poderós. L'usuari s'ha convertit en un element de promoció de la marca, que ha d'aprofitar aquest fet per a involucrar-li en les seves estratègies. Així deixessin de ser simples compradors per a passar a ser part activa de la seva definició, de manera que cada client pot crear la seva botiga ideal amb una experiència de compra personalitzada.
- Una important influència de Pinterest en el comerç social, que s'ha convertit en un dels grans jugadors del sector amb un contingut hipersegmentat.
- Fusió dels canals online i offline, ja que l'important ara no és on es realitza la compra sinó com. Així s'estableixen relacions entre les diferents plataformes i canals que desencadenin el mateix resultat, la compra final.
tags: social comerce estrategies compra