Consells de Google per adaptar-se al mercat mòbil
Google ha publicat un informe sobre la importància d'optimitzar un negoci per smartphones i tablets, donant alguns consells sobre com fer-ho.
La vertiginosa explosió d'Internet mòbil ha fet que en qüestió de dos anys les empreses hagin hagut de dur a terme una adaptació de magnitud per afrontar els nous temps.Els dispositius mòbils cada vegada estan guanyant més terrè a la Xarxa, tal com la coneixíem fins fa poc. Les aplicacions i les versions de pàgines web optimitzades són la clau per estar presents en un espai que no para de créixer.
Digital.com ha publicat un informe que conté una sèrie de consells per adaptar-se a aquest nou àmbit d'actuació.
Vigilar a la teva competència, entendre com els teus clients estan usant els dispositius mòbils i establir un pressupost aparti per a formació són algunes de les idees que proposa Google. Segons la companyia, una presència sòlida en aquest sector pot ajudar a “prendre millors decisions i a créixer més i més ràpid”.
Els consells no només són per a empreses establertes sinó per a qualsevol que vulgui emprendre un projecte en aquests temps. “A Google creiem que el teu èxit en mòbils determinarà el futur del teu negoci”, fins a tal punt li concedeix importància el gegant d'Internet a aquest àmbit.
Com a prova d'aquesta importància – i també com a factors a tenir en compte – Google detalla alguns avantatges d'estar present en dispositius mòbils. Una de les primeres que posa en relleu és l'accés al client en qualsevol moment. Una pàgina web tradicional només és visitada per l'usuari quan aquest es troba enfront d'un ordinador.
Els dispositius mòbils permeten oferir un valor afegit a l'experiència web. Google posa l'exemple de Starbucks, que es promociona mitjançant descomptes a través d'aplicacions en les quals l'usuari ha d'interactuar per aconseguir-les.
Actuar en l'àmbit local i optimitzar la versió per a navegadors mòbils són uns altres dels consells que Google ofereix en el seu informe. Les raons que aporten per fer això és que el 94% dels usuaris de smartphone han buscat informació local. D'altra banda, la gent tendeix a no recomanar un lloc la web – accedida del qual a través del mòbil – no es vegi bé.
tags: google smartphone consells