4 raons per les quals els usuaris abandonen una compra en línia
Moltes botigues dedicades al comerç electrònic cometen errors que provoquen que els usuaris tanquin espantats la finestra i fugin a altres webs
El nombre d'internautes que es llança a comprar a internet creix any rere any a Espanya. No obstant això, no totes les botigues en línia estan complint amb uns aspectes bàsics per facilitar el procés als consumidors.Moltes botigues dedicades al comerç electrònic cometen errors que provoquen que els usuaris tanquin espantats la finestra i fugin a altres webs. Aquí presentem els quatre errors que cal evitar perquè els consumidors estiguin contents i romanguin a la pàgina.
- 1. Enllaç a pàgina errònia. Perquè l'usuari arribi a la pàgina adequada, l'empresa ha d'assegurar que els banners que porten a les landing pages tinguin l'enllaç correcte.
- 2. Motors de cerca ineficaços. Si el consumidor té una idea més o menys concreta del que busca, cal que el motor de cerca interna de la botiga sigui prou poderós com perquè li ofereixi el producte desitjat. Per exemple, pot donar suggeriments, corregir errors de l'usuari i acotar les cerques.
- 3. Informació insuficient del producte. L'article en el qual s'ha interessat el consumidor ha d'oferir tota la informació indispensable perquè es decideixi a adquirir-lo. Tant en els textos, imatges, vídeos o les valoracions d'altres usuaris, si s'inclouen.
- 4. Dades sobre les despeses d'enviament. Si una botiga no ofereix les despeses d'enviament gratuïtes, ha d'indicar la quantitat abans de demanar les dades al client per efectuar la compra.
tags: compra online errors