Les claus per una bona estratègia de màrqueting en mitjans socials
Abans de centrar-se a millorar els seus esforços, les marques haurien de considerar uns quants aspectes fonamentals per desenvolupar una bona estratègia de màrqueting en els mitjans socials.
No necessàriament per aquest ordre, però sí igualment importants, Megan Leap ha recopilat a Màrqueting Profs els tres mites del social media màrqueting que tota marca hauria d'oblidar.1. Tothom necessita el màrqueting en mitjans socials
El social media màrqueting és el “fill d'or” del màrqueting actual. És novedós i tothom, des de grans empreses fins a les més petites, creu que ha d'afegir-ho a la seva estratègia de màrqueting. Però això no és realment així. Abans d'invertir més recursos en social media màrqueting, pregunti's a si mateix quatre qüestions fonamentals:
- El meu públic objectiu usa les xarxes socials i puc tobar-los-hi?
- Tinc capacitat i prioritats de retorn de la inversió més alt que poden, potencialment, conduir-me millor a uns resultats més eficients?
- M'ajudarà a aconseguir les meves metes?
- Tinc suficient temps per invertir i dur a terme un treball que realment mereixi la pena?
Si la seva resposta a aquestes preguntes és “no” o “no n'estic segur”, llavors reconsideri la seva inversió en una estratègia en xarxes socials.
2. El Social Media Màrqueting és fàcil
El social media màrqueting efectiu no és fàcil. Que la seva germana petita tingui un perfil en Twitter no significa que vostè pugui dirigir un negoci real amb resultats mesurables a les xarxes socials. Per a això es necessita:
- Una bona estratègia
- Un equip ben format
- Eines de mesurament adequades
- Temps i recursos
- Mantenir-se en el més alt de les tendències de la indústria
3. Els junior poden fer-ho!
No contractaria a un acabat de llicenciar en màrqueting o a un junior per portar les seves relacions amb els clients, veritat? Contractaria a algú amb experiència en servei al consumidor, estratègia i comunicacions. Llavors, no deixi la veu de la seva empresa en mans dels empleats menys experts. Ells poden col·laborar, per descomptat, però deixi que passin un parell d'anys abans que comencin a comunicar públicament aspectes sobre la seva marca.
tags: estratègies social media claus