5 claus per a una estratègia eficaç de màrqueting a temps real
L'any passat les empreses es van adonar que els seus moviments de màrqueting havien d'accelerar-se per anar al ritme de la societat i la cultura.
La velocitat d'actuació que exigeix internet, i en particular les xarxes socials, a les empreses es va comprenent a poc a poc, però encara és notícia quan una marca reacciona ràpid amb estratègies de màrqueting a temps real.Molts comerciants estan esforçant-se per aplicar aquest tipus de màrqueting, coneixent els avantatges de ser més àgils i dels beneficis que això pot portar a les seves empreses. La rellevància de la marca és el primer objectiu, però una marca no ha de limitar-se a això.
Les empreses han de cuidar molt les seves estratègies de màrqueting en temps real si volen aconseguir que es converteixin en una evolució per a l'empresa. Per a això, tingui en compte els següents consells.
Ràpid no significa bo. Ser immediat és cada vegada més important, però la competència també serà més ràpida. Abans de res, si vol diferenciar-se, estableixi la qualitat com a element prioritari. Tots seran cada vegada més ràpids, però potser no tan bons.
El “temps real” ha de tractar sobre el futur. Si les marques volen que el seu contingut sigui compartit, aquest ha de ser construït de tal forma que la seva data de caducitat no sigui instantània, sinó amb vista al futur.
El màrqueting a temps real té en compte l'abast i la rellevància. S'han de considerar les dades a l'hora de prendre de decisions sobre la planificació de mitjans de la marca. El temps s'està convertint en un dels factors més importants a l'hora de crear contingut a la xarxa. Les marques han de replantejar-se la seva planificació de mitjans a través de diferents enfocaments d'anàlisis, ja que els hàbits de consum ja canvien, en ocasions, més ràpid que aquestes estratègies.
El “temps real” és mòbil. La cultura de compartir ha modificat el consum de mitjans. Una dels principals avantatges del màrqueting en temps real és que el contingut de la marca té més penetració al món mòbil a través de crear continguts perquè siguin compartits.
El “temps real” és col·laboratiu. Les marques soles no poden fer-ho tot. Per a això han d'ajudar-se d'agències a les que delegar les labors creatives d'una campanya, entre altres accions.
Aquestes són les claus d'una estratègia de màrqueting eficaç en temps real, encara que cada marca o agència, com és lògic, l'adaptarà a la seva manera segons les seves necessitats. El que sí resulta un element comú per a totes és que el major obstacle per al progrés és seguir fent les coses com es feien fins ara.
tags: màrqueting estratègia temps