Estudi sobre l'activitat de les principals marques espanyoles en xarxes socials
Cada marca genera una mitjana de 145 continguts al mes en mitjans socials i crea 0,06 continguts per cada 100 usuaris de la seva comunitat mensualment.
Aquestes són algunes de les conclusions del primer estudi que es realitza a Espanya sobre l'activitat de les principals marques en mitjans socials, que ha presentat avui IAB Spain, l'associació espanyola que representa el sector publicitari en els mitjans digitals. Aquest estudi, únic al nostre país, ha estat elaborat per la Comissió de Mitjans Socials i liderat per Ontwice i Gestazión.Per tal d'establir unes primeres bases al mercat, aquest estudi permet conèixer la implicació de l'usuari amb la marca i té com a objectiu mesurar l'estat del Top 50 de les marques espanyoles inversores en mitjans socials i la seva relació amb els usuaris.
L'estudi analitza fins a 12 sectors i la seva activitat amb les xarxes socials i els seus usuaris, aplicant diferents variables de manera qualitativa i cuantitava. Per això, es basen en un model PRGS (Presència, Resposta, Generació i Suggeriment) que recull valors com la comunitat de què disposa una marca, els continguts que genera, els que generen els propis usuaris cap a aquesta marca o els comentaris i recomanacions que ells facin.
Les dades obtingudes són objectius i públics, i corresponen a les 5 principals xarxes socials en el moment de l'estudi (primavera 2012): Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn i Tuenti.
Així, observem que les marques espanyoles tenen una mitjana de comunitat de 124.430 persones o que el nombre d'interaccions que realitzen els usuaris cada mes per marca és de 0,77 (per cada 100 usuaris). Comparant tots els sectors, els que millor puntuació obtenen seguint els punts PRGS són el de Serveis (Fundació Telefònica, Tresor Públic, PP i PSOE) i Energies (Repsol, Iberdrola, Endesa, Gas Natural Fenosa).
tags: estudi marques espanyoles xarxes socials